Retur og bytte
Retur.
Som forbruker har du 30 dagers utvidet returrett fra mottakelsen av varen. Ønsker du å returnere en vare og få pengene tilbake, vil beløpet bli refundert via den betalingsmåten du har benyttet ved kjøpet. For at returretten skal gjelde, må varen returneres i ubrukt, original og uskadet stand, og i original emballasje. Returkostnader dekkes av deg, og du er ansvarlig for at varene er forsvarlig pakket. Risikoen for varen ligger hos deg fra leveringstidspunktet til vi mottar varen retur. Sørg for å beholde kvitteringen for innleveringen hos posten.
Annullere et kjøp
Hvis du angrer på kjøpet umiddelbart etter bestilling og ønsker å annullere det, ber vi deg kontakte vår kundeservice så raskt som mulig. Ved retur skal varen sendes tilbake innen 30 dager etter at du mottok den. Angreretten gjelder ikke dersom produktet er brukt på en måte som gjør det vanskelig å selge videre.
Angre delvis kjøp
Ønsker du å returnere deler av bestillingen, kan dette gjøres, men du kan ikke nekte mottakelse uten å avtale dette med oss på forhånd. Returkostnader dekkes av deg, og du er ansvarlig for at varene er forsvarlig pakket ved retur.
Unntak fra angrerett
Følgende varer er unntatt fra angreretten:
- Varer som er laget etter forbrukerens spesifikasjoner eller har fått et personlig preg.
- Forseglede varer som av helse- eller hygieneårsaker ikke egner seg for retur, hvis forseglingen er brutt etter levering.
Varens stand ved retur
Varene skal returneres i samme stand som ved mottakelsen. Hvis varen er brukt utover det som er nødvendig for å fastslå dens art, egenskaper og funksjon, kan det føre til verdiforringelse, og du kan få tilbakebetalt mindre enn kjøpesummen. Det anbefales at varen returneres i originalemballasjen for å unngå verdiforringelse.
Retur av uavhentet bestilling
Du skal selv betale utgiftene ved retur av varen når du angrer. Hvis du nekter å motta varen eller glemmer å hente den i post i butikk eller en pakkeboks, er det også du som betaler returfrakten. Vi trekker den faktiske returfrakten fra beløpet vi tilbakebetaler for den returnerte varen.
Tilbakebetaling
Ved benyttelse av angreretten tilbakebetales det beløpet du har betalt, med fradrag for eventuell verdiforringelse av varen. Tilbakebetalingen skjer med samme betalingsmiddel som ble brukt ved kjøpet, med mindre du har avtalt noe annet.
Transportskade
Vi oppfordrer deg til å kontrollere varene ved levering. Dersom varen er skadet under transport, skal dette meldes til transportøren umiddelbart og også til oss. Hvis skaden oppdages etter levering, kontakt oss så snart som mulig, spesielt hvis skaden påvirker varens verdi. Hvis pakken er synlig skadet ved mottakelsen, anbefales det å nekte mottakelsen eller informere budet om skaden.
Reklamasjon
Ditt kjøp er dekket av kjøpsloven og har 24 måneders reklamasjonsrett. Dette gir deg rett til å få varen reparert, byttet, få pengene tilbake eller et prisavslag dersom varen har en mangel. Dersom du mottar feil vare eller defekte produkter, kan du reklamere til oss innen "rimelig tid". Reklamasjon ved feil eller mangler som burde vært oppdaget ved en vanlig inspeksjon, må meldes innen rimelig tid etter at feilen er oppdaget, og innen 2 måneder etter at feilen ble oppdaget. Creativ Company vurderer i hvert enkelt tilfelle hvordan reklamasjonen skal behandles, og det tas stilling til om den skal returneres for reparasjon, byttes eller krediteres (refusjon av varens verdi). Dokumentasjon på feilen skal sendes til oss på mail@cchobby.no. Vær oppmerksom på at reklamasjon må gjøres innen 24 måneder etter kjøpet.
Fraktkostnader ved reklamasjon
Dersom reklamasjonen er berettiget, vil rimelige fraktkostnader for retur av varen bli tilbakebetalt. Hvis reklamasjonen ikke er berettiget, vil du være ansvarlig for transportutgiftene.
Standard returskjema (kan kopieres over i en E-mail)
Skjemaet kan benyttes dersom du ønsker å gjøre bruk av angreretten. Dette legges sammen med de varene du ønsker å returnere.